27. desember 2005

Til å stole på

For en tid tilbake kjøpte jeg siste ELLE (for de som ikke vet det; det er et sånt ultrafancy dameblad for den moderne kvinnen...). Men da julekvelden kom på meg slik den tydligvis skal komme på kjerringer, ble det ikke mye tid til å lese i det. Før i dag.
Jeg satt og bladde, og kom over disse interiøøøørsidene. Der var det noe som tiltrakk min oppmerksomhet. De hadde avbildet en såkalt formpresset stol, som visstnok er hypermoderene og super-in og gode greier. Koster kr. 2200 per stykk og det er ikke måte på. Men det var noe fryktelig kjent med den...
Det bør her nevnes at dette ikke er en type god-stol, en stol du kan lene deg tilbake i og se tv på. Nei, vi snakker trestol av typen vondåsittelengepå, av ypperste klasse. Men hvor hadde jeg sett denne før??

Jeg husker det nå. Vi har sikkert 300 av den stående under scenen på jobben! Vi og alle andre skoler i landet, liksom...
Så nå har jeg løsningen på de økonomiske problemene i skoleNorge: Vi selger alle de forpressede stolene våre til hippe, kule og trendy mennesker som har fancy loftsleiligheter på Grünerløkka. Eller til Homsepatruljen.

Da blir det vel jobb på meg til høsten også, da!

Ingen kommentarer: