10. april 2005

Jeg hater sport på tv!

Virkelig. Selv om hate for mange er et sterkt ord. Men det er det jeg gjør... Jeg mener, jeg betaler lisens i dyre dommer til nrk, men hva får jeg igjen? Bare dritt.

Nåja, det skal sies at det går tidvis en del bra på tv, og en annen (dog viktig) faktor er at man ikke se mye på tv, snarere tvert om. Men jeg synes det hadde vært greit å faktisk ha muligheten. Ikke som i dag, da 90% av alt på både nrk og tv2 er sport. Det er rally, sykling, fotball, nyheter og sporten (dette er annonsert som ett program), avløst av sportsextra (siden det har vært så lite sport fram til da... Og forøvrig skriver vi vel ikke ekstra med x på norsk, gjør vi vel?!?). Også det på en søndag?!? Hva annet kan en fattig studine gjøre, annet enn å se på tv? (Nei, jeg ønsker ikke svar fra foreldrene mine (eller andre snusfornuftige mennesker) på den utallelsen!) Nrk er ikke det spøtt bedre. Der er det så mye fotball i dag at de ikke en gang har anstendighet nok til å sende søndagsfilmen?! Argh!

Men okey, jeg er inneforstått med at fotball er en stor greie for omtrent halvparten av Norges (eller for den del hele den vestlige verdens) befolkning, forstå det den som kan (yey, 22 mann som slåss om ei flådd, vrengt ku...). Men virkelig landets to eneste riksdekkende kanaler sende alle kampene i tillegg til reprise av høydepunktene? Og siden de på død og liv tydeligvis må gjøre det, hvorfor kan de ikke da kutte ut rallyen og syklinga? Alt med måte, liksom... Jeg er klar over at ikke alle liker Cæsar og Friends og sånne ting, men en god blanding hadde vært greit.

Just my humble opinion...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det er da altfor lite fotball i verden, Hege! Og så er det ikke alle som kan reise til Stavanger annenhver helg og se Viking knuse sine motstandere - da er fotball på TV eneste alternativ.

Frøken Fryd sa...

Nei, pappa, det er ikke det. Men så sender da heller ikke våre to riksdekkende kanaler Viking sine kamper særs ofte heller -det er vel stort sett bare de gangene de spiller mot Vål'enga, Brann eller Rosenborg. Og det driter vi i, gjør vi ikke...? Forøvrig er det jo greit for deg; du har jo mer en to kanaler... Jeg har ikke en gang NRK 2?!