14. mai 2007

Bare til opplysning

Neste gang noen klager over at lærere har så lang sommerferie (som for øvrig er avspasering, men det kan jeg vel si til jeg blir grønn før noen gidder å høre etter), så gjør jeg oppmerksom på at

- Frokost-tv har fra og med i dag tatt ferie. Og er tilbake på skjermen i september, om jeg ikke husker helt feil. Det gir dem fire og en halv måned sommerferie!

- TV-nyhetene kunne i dag fortelle at våre folkevalgte er de som jobber minst av alle. Lange ferier, få dager. Godt betalt. Mange goder. (Jeg føler jeg har satset på litt feil hest...)

Jeg bare nevner det, jeg...

2 kommentarer:

Agent Zero sa...

Jeg har også lyst til å trekke frem oljearbeiderne. Hvilken turnus har de? To uker på, tre uker av? Skulle ikke det tilsi at på fem uker så jobber de to, altså 60% fri? Ferie over halvparten av året.

Og hvor mye tjener de på dette?
Og hvor mye jobber de når de faktisk er ute på denne dumme stållabyrinten sin?

Det er en og annen å plukke på før vi kommer til lærerne, ja.

Frøken Fryd sa...

Helt klart, jeg føler vel at jeg har minst like ubekvem arbeidssituasjon i perioder som en oljearbeider har...

Noen fler bør plukkes på ja, men det er vel noe med at "alle" har et forhold til lærere, og følgelig har noe å si om det. Tror de...