6. juli 2005

Å flytte-flytter-flyttet-har flyttet

Jeg skal starte mitt eget flyttebyrå tror jeg. Like greit, da kan jeg tjene penger på å bære ting, ikke bare få blåmerker for det...

C flyttet i helgen, og som den usedvanlig snille venninnen jeg er, tilbød jeg meg å hjelpe henne. Lett match, tenkte vi, da eksen hennes skulle hjelpe oss å bære tunge ting som seng, kommode, bokhyller og vaskemaskin... Og det var det, helt til han backa ut, og vi stod igjen aleine... Det, kombinert med det faktum at hun bodde på en øy, kompliserte ting ganske så kraftig. Lang historie kort; vi bar ting fra leiligheten hun flytta ut fra, ned en laaang trapp og inn i en lastebil. Lastebilen ble kjørt ned til kaia, der vi bar alle tingene over i en båt (båten tar ikke biler...). Da båten kom over på fastlandet bar vi alle tingene på land, før vi henta bilene og bar det meste inn i de. Deretter kjørte vi 45 minutter med hver vår bil før vi tømte bilene og bar alt inn i den nye leiligheten hennes. Så kjørte vi tilbake, fylte den ene bilen igjen og gjentok prosedyren... Dagen etter sjaua vi hele dagen for å få de 30 m2 til å være beboelige, før vi dro for å hente en vaskemaskin... Denne bar vi to jentene aleine fra 2. etasje og ned i en bil, før vi kjørte bilen til leiligheten, bar maskina ut av bilen og inn i leiligheten. I ettertid har vi snakket med rørlegger-pappa'n til C, og for the record: en Miele vaskemaskin veier ca 140 kg. Jeg tror ikke Whirlpool er mye lettere, for å si det sånn...

Flytte mine egne ting nå...

Ingen kommentarer: