2. april 2005

Hybellivets gleder...

Det er lenge siden jeg har skrevet noe nå. Veldig lenge siden... Har vært påskeferie, og i og med at selv mor og stefar har funnet ut at internettilgangen i hjemme ikke holdt mål, er der ikke noe slikt lenger. De har riktignok gått til anskaffelse av bredbånd (her anbefaler jeg fem sekunders stillhet over dette fantastiske faktum) i nyleiligheten, men jeg tilbrakte ikke stort mer enn 4 timer der i påsken, noe som var akkurat nok til å lese kommentarer på prosjektet vårt (huff da), sjekke mail, og ordne til -og spise- middag med tante, onkel og bestefar. Så blogging ble nedprioritert (med unntak av en ca to linjers kommentar på OleM sin...). Men nå er jeg i alle fall tilbake i eplebygdi, og bloggeklar som aldri før ;-)

Påsken har egentlig vært en stille og rolig affære. Var stort sett i Blærum, med en god del dagsturer til Oslo for å møte gamle kjente. Og så var det pølsefest på Narvesen, så da var jo lykken stor ;-) Tok en liten tur til Hankø siste helgen, måtte ned og sjekke paradiset til C-var jo helt herlig der, også så bra vær som vi hadde! Bra helg :-) Fortsatte derfra og inn til Fredrikstad der Kjæresten var syk og svak etter å ha vasa rundt i Oppdal på nattestid i bare genser... Ble der til mandag, og tirsdag var jeg på jobbintervju. Mitt aller første seriøse jobbintervju. Måtte komme med pedagogiske utgreiinger og sånn... skummelt, men gøy. Blir spennende å se om jeg får den...

Any who, onsdag dro vi opp hit, og her er jeg altså. Jeg er ganske fornøyd, for det har blitt skikkelig vår siden sist, de to siste dagene har det vært knallvær og sååå fint ute. Humøret stiger betraktelig av slikt, og jeg formelig danser rundt i cha-cha-cha-skoene mine. Noe som ikke er fullt så bra er at jeg har erfart at jeg bor i et råttent, gammelt hus. Fpr det første har vi (L og jeg) fått husdyr. Og da snakker jeg ikke om den søøøøte valpen som de oppe har anskaffet seg i løpet av påsken (Kjæresten har forøvrig lovet å skaffe meg den enda søtere broren dens, den som bare venter på en snill eier = meg). Neida, vi har fått badet fullt av kaffebiller... Egentlig vet jeg ikke om de heter kaffebiller, det tviler jeg på. Men de ser ut som litt grålige kaffebønner. Med bein. Ugh... Har til nå, siden jeg oppdaget førstemann på torsdag kveld, drept 7 stykker. 6 i dusjen og en på do. Og latt en slippe unna på do. Jeg er ikke redd de, jeg synes bare de er vanvittig ekle. Men jeg har da selvsagt fått det for meg at det sikkert er et tonn av de i søppelkassa på badet, så den har jeg ikke tatt lokket av. Og så tror jeg at de yngler i bladkurven vår på do. Gleder meg til L kommer i morgen, så kan hun få sjekka det... for det tør ikke jeg... Men som om ikke det er nok er jeg nå uten varmtvann. Jada, det er gøy?! Våkna i dag av at det var noen på kjøkkenet mitt, noe jeg fant meget alternativt da jeg for tiden er alene hjemme. Det viste seg å være huseier som var og sjekket ut det elektriske. For strømmen hadde gått i løpet av natta, og det var jordfeilbrytern som slo seg av. Hva kunne det være som var feil? Da det viste seg at kjøkkenet mitt var uskyldig, forsøkte de med varmtvannsberederen. Og den var skyldig. Så da er jeg uten varmtvann til mandag. TIL MANDAG?! I dag er det lørdag... Oh joy... Kravene til neste års leilighet begynner å bli mange. Den skal:
- være minst to-roms (=adskilt stue og soverom)
- ikke ligge under bakkenivå
- helst ha store vinduer
- ikke komme med husdyr på badet av mass
- ikke ha skrusikringer!!
- være vinterisolert
- ikke være tilgjengelig for huseier uten mitt samtykke (aller helst vil jeg være min egen huseier, men det skjer vel ikke før tidligst 2015...)
Listen er sikkert lenger, men det var det jeg kom på i farten. Kjenner at jeg begynner å få nok av hybellivets gleder. Ikke for det, jeg trives godt der jeg bor nå, men føler at jeg kanskje er ferdig med den type liv nå.

Så det så...

Ingen kommentarer: