3. april 2005

/ai æm b):d/ (this can't possibly be correct...)

Søndager er egentlig ganske kjedelige dager. Jada, jeg vet at jeg ikke skal klage nå, for jeg kommer til å syte tilsvarende mye når eksamensperioden nærmer seg. Da kommer jeg til å si at "åååå, jeg vil ha en søndag der jeg kan gjøre ingenting!" Men den tid den sorg, nå er det søndag, og jeg kjeder meg! Egentlig burde jeg sittet hjemme i sofaen min og lest "Ah, but your land is beautiful", en bok jeg skal ha lest ferdig til i morgen... er ikke i nærheten en gang! Har kommet til side 15, det vil si at jeg har ca 200 sider igjen... Hm... går ikke det, vettu! Men da tenkte jeg at siden jeg allerede var ute å kjøre med lesinga, kunne jeg like godt skakkjøre det fullstendig. Så her sitter jeg og blogger i stedet. Lurt... Ikke for det, jeg må skryte litt; jeg har faktisk gjort fonetikk i dag! Woohooo :-) Drevet med trascription, helt frivillig. Og det sykeste av alt det syke; jeg synes faktisk det er litt gøy... *rødme* Hvor sært er ikke det da?!

Røynda #2-2005 er ute. Kom på fredag. Og med min tids saftigste oppslag. Men det virker ikke som om noen registrer det... Det skuffer meg litt. Nåja, vi velger å forklare det med at det er helg, så folk har ikke rukket å se det enda, så reaksjonene kommer i morgen. Jadda, lov å leve i trua, right? Blarf... *forbanner alle ikke-engasjerte glasurstudenter*

Husdyrsituasjonen i heimen er uendra. Nå har jeg ikke vært hjemme mer enn to timer på et døgn, men har likevel rukket å la to kaffedyr slippe unna. Den ene fikk lov å gå uten at jeg gadd bry meg nevneverdig. Den andre pilte bak dokostene (legg merke til flertallsendingen her... Yez, vi har to (2!!), en hver fra "tidliger samboerforhold". Er vi jenter, eller?!). Og turte jeg å flytte de, da? Nope! Vi flytter ikke på noe på det billebefengte badet, gjør vi vel? Dro på datalaben i stedet, jeg... Og hva varmtvann angår, har jeg ikke fått tak i de oppe og hørt om det er noe liv i den tanken eller ikke enda. Noe som forsåvidt var en medvirkende årsak til at jeg akkurat (+/- noen timer...) har kommet fra fjelltur; har tilbrakt det siste døgnet hos Kjæresten. Smal seng, men billefritt bad med varmtvann. Genialt :-) Denne lille "hytteturen" førte også flere goder med seg, blant annet har jeg nå fått lagt ut litt linker på bloggen min (fiiiine bloggen), jeg har fått tak i sangen "Beautiful Girl" (fiiiiiiiine sangen :-) Blir i så godt humør av den!), og (needless to say, but still) jeg fikk kjærestetid med Kjæresten. Vi så blant annet lørdagsfilmen på TV3; "Den grønne mil". Jeg har sett den før, så den da den kom på kino, og den er helt sinnsykt bra. Burde vel vært på den "mine favoritter"-lista mi... Synes Tom Hanks spiller dritbra i den, og han som spiller John Coffey er så herlig. Det er en fin, morsom, trist og grusom film; alt på en gang. Må ses!

Paven er død, da. Jeg er ikke katolikk, så egentlig skulle det vel ikke bry meg. Men det gjør det. Jeg synes det er litt trist. Samtidig er jeg glad på hans vegne, for han har da virkelig ikke sett bra ut den siste tiden. Og du pensjonerer deg ikke fra Pavetittelen, den dør du fra -ferdig med det... Så han har liksom blitt slept ut og rundt omkring i ett kjør, uansett hvro dårlig han har vært, stakkars gamle mannen. Men nå har han fått fred, og hvis det finnes en høyere makt, har vel Hans Hellighet ganske god forkjørsrett på turen opp til himmelrik... det får en tro. Og jeg er ganske sikker på at han har det bedre der enn han hadde den siste tiden her. Måtte han hvile i fred.

Jeg nevnte over at jeg har fått til å legge ut linker. La ut link til Glemmeboka blant annet. Bruk den! Det er Ole Martin og en kamerat av ham som har kommet med den geniale ideen det er å lage en glemmebok hvor man kan skrive inn ting som er eller burde vært glemt, så vet man liksom hvor man har de. En søt og morsom sak, vel verdt å i det minste lese i for de som ikke tør å bruke den. Neste ledd i "Frøken Fryd lærer seg å gjøre bloggen sin fin" må nå være å lære seg å legge ut bilder. Any ideas on how to do that? Disse mottas med takk. Og apropos takk; Tusen takk til OleM for suveren forklaring over hvordan jeg skulle gå fram for å legge ut linker! Det var superenkelt, jo (i alle fall når jeg bare kunne sitte og se på at Kjærsten gjorde det for meg... *rødme*).

Ingen kommentarer: