26. august 2007

Gode forretningsideer

Følgende fantastiske skilt ble oppdaget på denne ukens søndagsutflukt:



Mye kan tyde på at Silje her har startet en ny og lite kjent (for ikke å snakke om politisk ukorrekt) nisje.

Jeg tar meg i å fundere på hvordan butikken til Silje ser ut.
Sitter barna i reoler? Eller i bokser? Henger de på knagger?
Sitter de oppstilt etter høyde? Hårfarge? Hudfarge? Alder? Skostørrelse?
Og hva slags barn er det?
Hva slag som helst; kan hvem som helst levere inn barnet sitt og få Silje til å selge det? Eller selger hun kun egenproduserte unger?

Og hva slags utstyr selger hun egentlig?
Jeg gjetter alt mulig; litt som Nille -de har det meste.

Har Silje tilbudskampanjer?
Hvordan arter i så tilfelle disse seg?
"Kjøp et hagebord, og få en fireåring med på kjøpet!"
"Ta to, og få den lavest gratis!"

Hva med returrett?
Har hun lagt seg på en Elkjøp-linje, med 30 dagers full returrett uten noe som helst form for spørsmål stilt? Eller må man forklare grunnen til returen?
"Nja, det var ikke heeeeelt en sånn 13-åring jeg ville ha... jeg ville liksom ha en som var litt mindre frekk og gjorde litt mer hjemme..."
"Nah, jeg trodde jeg ville ha en blond og blåøyd treåring, men det passet ikke helt med farvene i huset, så jeg vil gjerne bytte henne inn i en brunøyd og mørkhåret en..."


Noen barn kommer med storken, andre kommer fra et frø som mamman svelget, mens noen blir hentet i Chile.

Og noen kommer altså fra butikken til Silje.


Biologiundervisningen på barnetrinnet ble ikke nødvendigvis enklere av dette...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Rasende morsomt innlegg!!!

Og hun derre Silje burde kanskje fått en liten melding om at det kan lønne seg og skifte skilt..

Frøken Fryd sa...

Takker.
Ja, hvis noen ser Silje med barn, kan hun jo tipses. Jeg forbeholder meg retten til å humre av det i uoverskuelig framtid jeg...

Minneapolise sa...

For en glimrende konkurrent til den tradisjonelle adopsjonen! Man får både barnet og alt det skulle trenge i en pakke. Genialt! :)

Frøken Fryd sa...

Ja, fryktelig greit det der. Og kanskje kortere kø enn ved adopsjon også?

Minneapolise sa...

Jeg lurer på om de peneste barna koster mer....

Frøken Fryd sa...

De pene, snille barna er aldri på tilbud ;-)

Sorgenfri sa...

Morsomt innlegg. *humre*
Ser foresten ut til at vi holder til i samme by.

Frøken Fryd sa...

Nja, det er nesten sant. Jeg holder ikke til der, men "svigers" gjør :-)