20. august 2005

Lærerens forbannelse?

En hånd i været alle som har opplevd timer på skolen der lærern har brukt endeløst mange minutter på å få noe så enkelt som en video til å vises, for tilslutt enten å gi opp og heller holde et langt foredrag om det man skulle ha sett, eller for å få en av "de tekniske guttene i klassen" til å ta ansvar... Noen som har ledd av det også, kanskje? Jadda...

Setting:
Fredag 4. time, engelsk på 7. trinn. Vi skal starte timen med å synge "I like the flowers", og som hjelpemiddel har jeg med en cd. I klasserommet står en cd-spiller. Men jeg får den ikke til å virke?!? Og hva verre er: jeg må få hjelp av en av guttene i klassen for å få det til...

Man kan jo begynne å lure på hvordan dette vil gå... Men hei, jeg følte meg skikkelig lærer, hvertfall.

1 kommentar:

Frøken Fryd sa...

Ja, han fikk den til å virke. Det var bare jeg som ikke trykket på riktig knapp... *rødme*